wennen aan de nederlandse cultuur - Reisverslag uit Accra, Ghana van Josta Grinwis - WaarBenJij.nu wennen aan de nederlandse cultuur - Reisverslag uit Accra, Ghana van Josta Grinwis - WaarBenJij.nu

wennen aan de nederlandse cultuur

Door: Josta

Blijf op de hoogte en volg Josta

10 Juni 2008 | Ghana, Accra

hoihoi allemaal,

Dit is mijn laatste bericht, want ik ben weer in nederland aangekomen. De laatste week hebben wij vrij gekregen om afscheid te nemen en te genieten van de laatste daagjes Ghana. Het was ook erg slecht weer de laatste week dus hebben niet veel kunnen doen.

De laatste week hebben we veel bezoek gehad van onze ghaneze vrienden, die met afscheid kadootjes kwamen. Nog steeds besefte ik niet dat ik naar huis zou gaan, totdat vrijdagochtend de koffers in de woonkamer stonden. Om 12.00 werden we opgehaald door de bus, maar voor die tijd kregen wij nog bezoek van de eilandbewoners, die kwamen met zijn allen afscheid nemen met mijn favoriete gerecht, banku.
Dus `s ochtends om 10.00 zaten we al banku te eten.
Om 12.00 werd ik echt op de feiten gedrukt en kwam de bus het zandweggetje op rijden. Dit was dus echt het einde van deze periode.
Na veel knuffelen en zoenen met de bewoners van het eiland konden we de bus instappen op weg naar het vliegveld.

Alles ging goed op het vliegveld, iedereen mocht weer mee naar nederland. En op preciese tijd vertrok het vliegtuig naar nederland.
Een ontzettende fijne vlucht gehad, al heb ik geen oog dicht gedaan!.
Om 5.30 landen wij in amsterdam, en was het snel onze koffers halen en naar buiten om naar mijn familie te lopen. Maar eenmaal buiten stond er niemand....
Na een telefoontje bleek dus dat hun bij gate 4 stonden en wij kwamen uit gate 3 :).
Al snel kwam er een stoet met mensen op ons afgelopen.
Mijn ouders , oma en vriend stonden me op te wachten met een spandoek, super gaaf. Maar wat ik totaal niet verwachten was dat een stukje verder op een spandoek ook voor mij was. En stonden mijn beste vrienden bij, totaal niet verwacht!! :)

Thuis aangekomen was heel het huis versierd, en kreeg ik een lekker groot stuk taart. Hm lekker hoor!
Tegen de avond hadden mijn ouders een groot feest geoarganiseerd voor mijn familie en vrienden. Met een barbeque en een grote tent in de tuin. Ik heb ook gelijk mijn eerste presentatie gegeven over Ghana, en kreeg er ontzettend leuke vragen en opmerkingen over.
EN natuurlijk was ik ontzettend blij om iedereen weer te zien, vooral mijn ouders en vriend die zoveel werk hebben gehad aan het organiseren van mijn geweldige welkom thuis feest!!
Dankje wel, youre the best!!

Nu ga ik weer wennen aan het nederlandse ritme, deze week ga ik gelijk weer beginnen met werken en hoop dat ik school ook kan afronden 1 deze weken!

Dit was mijn laatste berichtje op mijn waarbenjij, bedankt dat jullie allemaal mee gelezen hebben en gereageerd hebben op mijn verhalen.
Misschien ga ik ooit nog een keer zo`n ervaring aan, want je leert er veel van en ik zou het iedereen ook aan kunnen raden om in een ander land mee te kijken.

  • 10 Juni 2008 - 08:36

    Linda En Hans:

    Hoi Meid,

    We zijn blij dat je weer veilig terug bent. Zeker na het zien van je presentatie zijn we best wel jaloers, maar natuurlijk gunnen we het jou van harte.

    Welkom terug in NL. Enne... bedankt voor het feest!

    Groeten,

    Linda en Hans

  • 11 Juni 2008 - 18:08

    Mama:

    hoi lieverd

    ook mijn laatste berichtje aan jou,we zijn zo dankbaar dat je weer gezond en wel op nederlandse bodem bent,maar vooral zo trots op je,en wie weet wat de toekomst nog meer in petto heeft voor je.

    mama

  • 12 Juni 2008 - 11:37

    Jose:

    Hoi Josta

    Fijn dat je weer in Nederland terug bent. Je presentatie was echt geweldig leuk. En nogmaals bedankt voor de gezellige avond en de heerlijke BBQ.

    Groetjes Jose

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Accra

.

.

Recente Reisverslagen:

10 Juni 2008

wennen aan de nederlandse cultuur

30 Mei 2008

laatste week.....

23 Mei 2008

weer beter...

14 Mei 2008

2e vakantie week

03 Mei 2008

vakantie
Josta

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 443
Totaal aantal bezoekers 49419

Voorgaande reizen:

14 Januari 2008 - 28 Juni 2008

.

19 Oktober 2012 - 30 November -0001

Zwerven over de wereld

Landen bezocht: