adaaa - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Josta Grinwis - WaarBenJij.nu adaaa - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Josta Grinwis - WaarBenJij.nu

adaaa

Door: Josta

Blijf op de hoogte en volg Josta

22 Januari 2008 | Nederland, Amsterdam

We zijn aangekomen in ada foah , het is ontzettend anders dan de hoofdstad, ik was daar al van geschrokken, maar ada is echt heel arm. Ons huis is een paleisje vergeleken met onze buren. We kwamen aan met onze trotro helemaal volgepropt met koffers en wij zaten daar ook nog tussen, gelijk alle mensen van het dorp kwam op de trotro afgerend, dit was zoo mooi. Alle kindjes gelijk op je af, iedereen stelde zich gelijk voor, zo`n warm welkom. We werden gelijk voorgesteld aan onze buurman “sly” een kleine man die heel veel praat :). Hij is beetje onze backup, als er iets kunnen we bij hem aankloppen. We zijn daarna gelijk gaan poetsen en de koffers uitpakken en de kamers ingericht. We hebben een heel klein keukentje wat stinkt, en 2 douches en 2 wc`s , best wel een luxe :). S avonds zijn we gaan eten bij het plaatselijke restaurant, we kwamen er gelijk achter dat ghanezen van spicy houden, jeetje dat was pittig.


Donderdag zijn annie, emmy,2leraren en isaac ( social worker hier ) naar het eiland alorpkem gegaan, waar wij 2 dagen in de week stage gaan lopen. We moesten er met een bootje heen, en toen we aankwamen waren de bewoners aan het schoonmaken , heel leuk om te zien dat ze dat nog steeds doen. Het eiland heeft veel structuur nodig, anders word het gelijk weer een chaos. Isaac liet ons het eiland zien, en kwamen uiteindelijk bij de school uit. Van alle kanten kwamen kinderen om je heen, dat is zo mooi, ze knuffelen je en ze willen dat je ze optilt. We hebben de school bekeken, en dat viel mij alles mee, het is niet zoals in nederland maar het viel mij alles mee. Hierna werder we voorgesteld aan de bevolking, en daarna kregen we een kokosnoot en gingen we weer terug naar ada , s middags hebben we niet veel gedaan lekker gegeten en daarna gezwommen. S avonds ben ik ziek geworden, en vrijdag is het doorgebroken, ik werd sochtends wakker en was erg aan de diarree, ik wou dus een remmer inemen toen ik gelijk weer over moest geven. Gelijk temp. Gemeten en had ook verhoging,en moest dus vn de meiden thuis blijven om uit te zieken, vond ik wel jammer want was eerste dag op stage, en werden voorgesteld aan het ziekenhuis personeel, maar voelde me echt heel beroerd. Heb heel de dag geslapen en wel twintig keer naar de wc geweest, maar nu gaat het een stuk beter heb net een koekje weg kunnen krijgen , zonder dat het er gelijk weer uit kwam.
Maandag beginnen we officieel met onze stage , en ben benieuwd hoe dat gaat worden. Ik hoop ook dat wij dan een beetje structuur krijgen , want het is een drukke chaotische week geweest

  • 22 Januari 2008 - 19:00

    Mama:

    hoi lieverd

    ach arme dat je zo snel al ziek was,maar wat een geluk dat je medehuisgenoten zo goed voor je hebben gezorgd,nu nog even in het werkritme komen,en lekker genieten,vooral van het zonnetje want hier is het triest,ben dus wel jalours,enne kijk eens rond waar we kunnen overnachten in april

    xxxjes mama en papa

  • 22 Januari 2008 - 19:35

    Tante Coby:

    Hoi lieverd, wel vervelend om al zo snel ziek te worden, maar ik ben toch blij dat het leed ook weer snel geleden is. En de heimwee, ja schat, daar zal je af en toe wat meer last van hebben, maar als je een beetje meer aan het werk bent, de dagen wat gevuld, zal ook dat wel minder worden. Leuke mail via je mams gekregen, je hebt dus al wel wat meegemaakt. Kijk maar uit voor Sly, als hij te opdringerig wordt, geef je hem gewoon een mep. Zeg hem maar, dat je van mij mocht meppen. Als hij dan wat terug wil doen, dan komt hij maar hierheen :-).
    Ik ben toch niet bang, nou ja, alleen voor injecties, dus...... Ik zal je snel weer schrijven, voor nu, lekker slapen vanavond en morgen gezond weer op. Dikke kus van je tante.

  • 23 Januari 2008 - 08:55

    Gerda:

    Hoi!

    Hoe was het op Alorkpem? Pik alle zonnenstralen mee want die hebben we niet hier. (en ik mis de warmte echt!)

    Ook voor je stage vandaag veel succes!

    Groetjes

  • 23 Januari 2008 - 09:24

    Oma:

    hallo lief,

    Wat heb ik genoten van al je mails, heimwee Josta hoort er een beetje bij, maar jullie hebben veel aan elkaar en kampen allemaal met hetzelfde probleem.
    Wat heb ik genoten van de foto\'s, terwijl het hier weer, raad maar, regent.
    Ik bel je Zaterdag of Zondag op, dan heb je vrij, ik ben bang dat ik anders de lessen verstoor.
    Blijf genieten van alles en van het weer, het is hier pet.
    kusjes van oma, daaaaaggg

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

.

.

Recente Reisverslagen:

10 Juni 2008

wennen aan de nederlandse cultuur

30 Mei 2008

laatste week.....

23 Mei 2008

weer beter...

14 Mei 2008

2e vakantie week

03 Mei 2008

vakantie
Josta

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 49420

Voorgaande reizen:

14 Januari 2008 - 28 Juni 2008

.

19 Oktober 2012 - 30 November -0001

Zwerven over de wereld

Landen bezocht: