1e stage dagen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Josta Grinwis - WaarBenJij.nu 1e stage dagen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Josta Grinwis - WaarBenJij.nu

1e stage dagen

Door: Josta

Blijf op de hoogte en volg Josta

23 Januari 2008 | Nederland, Amsterdam

Zondag20-01-08
Na 3 dagen ziek te zijn geweest, ben ik weer beter. Waarschijnlijk heb ik verkeerd eten gegeten en een bacterie opgelopen, het kwam er aan alle 2 de kanten uit, kon niks binnen houden. Probeerde brood te eten, maar moest dan gelijk weer overgeven, ook had ik pillen tegen de diarree, maar die kon ik dus ook niet binnen houden. Dus moest binnen blijven , maar dat is geen pretje als het zo warm is.

Maandag 21-01-08
Vandaag zijn we naar Accra geweest met heel de groep, Isaac had een trotro voor ons afgehuurd en nog zaten we krap. We gingen naar een voetbalwedstrijd, africa cup. Een hele ervaring, maar niks voor mij, was gebroken aan het eind van de dag. Toen we thuis kwamen gelijk naar bed, want s ochtends weer vroeg uit bed.

Dinsdag 22-01-08
Om half 8 stonden we bij de rivier , om de boot te nemen naar het eiland. Een uurtje varen, nog heerlijk even genieten van het mooie uitzicht, voordat we bij het eiland kwamen. Kwame stond al op ons te wachten. We vroegen hoe laat de school begon, om 8 uur. En het was al half 9 , dus wij rennen komen we daar aan alle kinderen nog buiten. Ohja we zijn in Ghana, relax :). We liepen naar de leraren, er vroegen waar Elisabeth was, die waren er nog geneens. We hebben wat geklets met de leraren, toen eindelijk de anderen kwamen. Dus dan denk je dat de lessen beginnen….. Nee hoor nog lekker op het gemakje even bij kletsen… Ik en emmy besloten om even alle klaslokalen af te lopen, om maar even tijd te doden. Toen eindelijk gingen de kinderen na binnen , er werden liedjes gezongen in het engels, dit duurde ongeveer 15 min, daarna liepen ze weer naar buiten. Met stomheid geslagen vroegen we of we ergens mee konden helpen…. No we hava a break right now. Vol ongeloof pakten we ons eten, en gingen eten. Hierna hebben we gespeeldn met de kinderen totdat we na een uur wel dachten van goh dat is wel een lange pauze, lagen de leraren te slapen.
En toen was er brand, alle mensen van het eiland ( vooral de jonge jongens ) kwamen er op af en probeerde het vuur te doven met grote bladeren. Het vuur breide zich snel uit maar waren er gelukkig op tijd bij. Ik & emmy zijn terug naar de school gegaan met de kinderen. En raad maar er was geen les meer, verassend :).
De lerares vertelde ons nog wel dat er geen les was omdat wij er waren, al de kinderen konden zich dan niet meer concentreren .


Woensdag 23-01-08

vandaag voor het eerst naar het ziekehuis geweest , en dat verliep ook niet soepel. Nog steeds de sleutel van de speelzaal kwijt, zelfs dr nahr wist er niks van. Uiteindelijk hebben ze deur open gemaakt met een schroevendraaier en konden we erin, om schoon te gaan maken, want het was heel vies. De speelzaal word gerund door de studenten, en als die er niet zijn, word er niks meer gedaan. Gelukkig kregen we hulp van de kraamafdeling waar super lieve zusters werken, ik kreeg gelijk van een zuster haar baby in me armen gedouwd ( die mogen ze hier dus gewoon mee nemen na het werk ). Echt super lief. Na het schoonmaken , hebben we heel de ruimte met insecten spray ingespoten en zijn we naar huis gegaan, om morgen te gaan beginnen in de speelzaal.
Hoop dat we veel kunnen doen !!

  • 23 Januari 2008 - 16:55

    Mama:

    hey lieverd

    ja dat is wat anders als nederland waar iedereen altijd druk is,nu moet jezelf wat gaan bedenken voor de kindjes een uitdaging toch ?
    lukt je vast

    xxjes van ons

  • 23 Januari 2008 - 19:58

    Tante Ien:

    Hoi Josta,

    Zal eens aan Gitta vragen of ze daar geen les wil geven, is wel iets relaxter dan hier. Gelukkig dat je weer zo snel bent opgeknapt, let maar goed op met wat je eet!
    Liefs,
    Tante Ien

  • 24 Januari 2008 - 06:47

    Daan:

    He jos, Shit dat je ziek was. maar nu ben je weer beter en kan je er weer voor gaan. Lief hoor al die kleine kindjes.Ik ga maar eens beginnen met mijn werk. kus daan

  • 24 Januari 2008 - 09:27

    Tante Coby:

    Hoi lief, ik zie dat het al veel beter met je gaat. Wat een tijdschema hou jij er daar op na. Zoals ik het begrijp kom je nooit te laat, eerder te vroeg. Wel een lekker gevoel toch, al dat gehaast kan je daar dus lekker vergeten. Ik ben al een paar keer in de chatroom gaan kijken, maar daar word ik niet veel wijzer van. Volgens mij ben ik iedere keer de enige :-(. Hier gaat het zijn gangetje, dus dat betekent, druilerig weer en voor de hoognodige vitamientjes, de zonnebank. Welke dag van de week ben je nou vrij? Als ik het goed begrijp is het weekend vrij en een doordeweekse dag. Geniet er maar van. Nog veel plezier en een dikke kus van je tante.

  • 25 Januari 2008 - 07:41

    Kimberley:

    Hoi Josta,

    Fijn dat je weer beter bent!
    Wat leuk om te lezen hoe anders het er daar aan toe gaat op school.

    Groetjes Kimberley

  • 25 Januari 2008 - 17:30

    Oma:

    Morgen bel ik je op, mama heeft net gebeld, dat je aan het winkelen was in de grote stad met allemaal ne..., gek he Jos en dat in Ghana.
    Het is hier alles oke, zelfs een droge dag, schrijven we op de kalender.
    Ik heb net nog je mail aan je vrienden na zitten lezen, leuk Josta dat je dat allemaal bijhoudt.
    Een heel fijne avond of dag, ik weet niet wanneer je hem leest, kusjes oma, dag lief.

  • 26 Januari 2008 - 09:48

    Oma:

    hallo lief, ouderdom komt met gebreken, ik dacht dat het bij jullie een uur later was, heb ik je uit bed gebeld, maar jullie gingen nu toch ontbijten.
    Ik hou alles bij wat je doet, heb ook die lange mails van je vrienden gelezen, er is een schrijfster aan je verloren gegaan,
    Ik vond het wel fijn, dat ik even je stem gehoord heb en alles goed is, je klonk heel opgewekt, je gaat vandaag naar het internetcafe, dus deze mail is vers van de pers.
    Hier is alles oke, zelfs mooi weer met zon, zou wel wat warmer mogen en de wind weg, maar je kan niet alles hebben.
    Lieverd een heel fijn week-end, geniet er maar van, kusjes oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

.

.

Recente Reisverslagen:

10 Juni 2008

wennen aan de nederlandse cultuur

30 Mei 2008

laatste week.....

23 Mei 2008

weer beter...

14 Mei 2008

2e vakantie week

03 Mei 2008

vakantie
Josta

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 49413

Voorgaande reizen:

14 Januari 2008 - 28 Juni 2008

.

19 Oktober 2012 - 30 November -0001

Zwerven over de wereld

Landen bezocht: