Eindelijk een start - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Josta Grinwis - WaarBenJij.nu Eindelijk een start - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Josta Grinwis - WaarBenJij.nu

Eindelijk een start

Door: Josta

Blijf op de hoogte en volg Josta

06 Februari 2008 | Nederland, Amsterdam

Zaterdag 02-02-08
Warm weer dus dan doe je niet zoveel, lekker met de meiden na het strand en genieten van het uitzicht. Ik vind de zee nog steeds fascinerend hier, ookal ga ik er niet in!!. De stroming is mij te sterk en de golven te hoog. 1x was meer dan zat. S avonds gingen we op schildpadden pad, dit is ontzettend tegen gevallen, we hebben 10 km door zand gelopen (gezwoegd), mijn conditie is niet meer van zijn beste kant. Ook hadden we hier niet opgerekend, er liepen zelfs jongens op open sandalen, en het belangrijkste van allemaal is dat we ook geen water bij ons hadden. Uiteindelijk ook geen schildpad gezien, alleen lege eieren die geplunderd waren door honden. Na 4 uur lopen wou ik heel graag naar mijn bed , en hoop dat ik ze volgende keer wel tegen kom.

Zondag zijn we naar de struisvogel farm geweest, wel leuk om te zien. Het zijn zulke grappige beestjes. Daarna zijn we naar sogakope gereden waar we naar een spa zijn gegaan, we hebben maar besloten om daar te blijven eten want het was best al laat geworden. Heerlijk uitwaaien aan de volta rivier met europees eten.

Maandag 04-02-08
Geen schoonmakers te bekennen toen wij aankwamen op het eiland. En waren we al een uur eerder weggegaan, omdat de bewoners zeiden dat ze vroeg schoonmaakten vanwege de warmte. Gelukkig gingen de kinderen wel op ruimen, de kinderen werden in 4 groepen verdeeld. En zijn wij rondom de school gaan opruimen. We merkten gelijk dat ze daar heel makkelijk in over dachten , gooi maar wat in de basket en dan is het goed!, ze lieten namelijk heel veel liggen. Maar als je er iets van zei ruimden ze wel allemaal op. Daarna was het handjes wassen in de rivier en weer naar school.
Wij gingen op zoek naar de chief om te vragen aan hem hoe wij de mensen konden bereiken, ook hij kan geen engels, en ging weer met handen en voeten. We werden gelijk uitgenodigd bij hem thuis om wat te drinken. Hij vertelde dat de kinderen op maandag opruimden en de ouderen op donderdag. Verwarrend!?! Nee hoor .
We zijn dus maar terug naar de school gelopen of we daar nog wat konden doen. We hebben geholpen met een les schrijven in groep3, wat er TOTAAL anders aan toe gaat. Zitten grote verschillen in het niveau , de 1 kan alleen nog maar de A schrijven terwijl een ander al heel zijn naam zonder moeite opschrijft.
Uiteindelijk zei stevie dat wij moesten komen kijken bij het wandelpad, ze waren daar met 5 mensen aan het opruimen, en o.a. de chief. Emmy & ik waren helemaal blij, en je zag de mensen ook helemaal stralen omdat wij zo trots op ze waren. Donderdag staat het schoonmaak team klaar, nou ben benieuwd.

Vandaag op de speelzaal was het druk , mja druk,.. 5 kindjes maar heel de dag lekker bezig geweest. De collega`s nederlands geleerd, en wij een klein beetje ada`s.

Vanavond komt de buurjongen ignasius bij ons banku maken, een typisch ghanees recept dus benieuwd :)

• 06 Februari 2008 - 21:12

Sophie:

Hey meis,
    wat leuk dat er voorruit gsng word geboekt :)en de speelzaal ziet er mooi en gezellig uit, hopelijk krijg je komende periodes meer dan 5 kinderen ! maar beter iets dan niets toch :)
    Ben je al een beetje gewend aan het eten daar ? al iets gegeten waarvan je denkt ''dat ga ik ook maken als ik weer thuis ben ''?! Geniet er weer van he :)

Kuskus

• 07 Februari 2008 - 09:06

Mama:

hoi lief

wat ziet het er leuk uit de speelzaal met spelende kindjes.
    en nog steeds geen water en nu ook geen stroom,pf,dat is een echte survival
    morgen ben je vrij dan kunnen jullie afkoelen in de zee
    xxjes
    mama

• 07 Februari 2008 - 14:53

Lisanne:

hey hey !!
    echt leuk voor je dat je het zo naar je zin heb! Het lijkt me echt super gaaf om daar te zijn. We missen je wel hoor op E1 ! heel veel plezier nog..! en we zullen je volgen met de leuke verhalen die je hebt.

groetjes lisanne en E1

• 08 Februari 2008 - 11:34

José, Moeder Patrick:

he josta, wat ontzettend fijn voor je dat het zo goed gaat en wat leuk om dit allemaal te lezen. heb alle foto's ook al bekeken, ziet er goed uit. hopelijk heb je weer gauw water en stroom...
    heel veel succes en plezier en groetjes uut vosmeer !!!
    x josé x sjaak x sandra x
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxpatrick.

• 08 Februari 2008 - 19:37

Mama Emmy:

Hoi Josta

Wel fijn om te horen dat jullie allemaal zo goed voor elkaar zorgen jullie voor Emmy en Emmy voor jou zijn je ogen al een beeje beter.

Gr.mama Emmy